vakantie

Voor vragen die nergens anders echt thuishoren.

vakantie

Berichtdoor Annelies1985 » Di 21 Dec 2010 6:15 pm

Op hoeveel dagen heb ik als HAIO recht wat betreft vakantie?

Ik vind dit niet echt terug op de ICHO website en ook niet in de brochure: hoe word ik huisarts.

Groeten,
Annelies
Annelies1985

Re: vakantie

Berichtdoor Stijn » Ma 31 Jan 2011 4:45 pm

20 werkdagen buiten de officiële RIZIV-feestdagen. Let wel: als je normaal op dinsdag niet werkt, maar vrij hebt voor studie dan moet je als je een volledige week vrijaf wilt, 5 dagen gebruiken. Dinsdag is namelijk een officiële betaalde dag.
Stijn

Berichtdoor Annelies1985 » Ma 7 Mrt 2011 6:29 pm

Bedankt alvast!

Geldt die regel dan ook als je op een ander moment je vrije 4 uur studiedag hebt? Dus maw, ik ben op dinsdagnamiddag zoals iedereen van ons vrij, maar ook op vrijdag voormiddag voor studie. Betekent dit dan ook dat ik 5 dagen dan moet nemen als ik een ganse week wil nemen?

Dus voor de feestdagen, geldt dat de feestdagen die een wachtdienst regeling hebben, ook officiele feestdag zijn en dat we die sowieso wel hebben?

Groeten en alvast bedankt!

Annelies
Annelies1985

Berichtdoor Stijn » Di 8 Mrt 2011 10:30 am

Klopt, die 4u studietijd worden gerekend als effectieve werktijd, en dus moet je vrij nemen als je dan vakantie wenst. De hele week vakantie = 5 werkdagen.

Op de door het RIZIV erkende feestdagen is er normaalgezien een wachtdienst. Dus ofwel ben jij van wacht, en dan telt dat mee als één van je weekendwachten, ofwel ben je niet van wacht en moet je dus ook niet werken.
Stijn

Berichtdoor HAIO » Zo 20 Mrt 2011 10:56 pm

Ik neem het zo aan: als ik 5dagen vakantie neem en
er een feestag midden in mijn vakantie valt dan heb ik enkel 4 dagen gebruikt.Juist of niet?
HAIO

Berichtdoor Stijn » Di 22 Mrt 2011 6:49 pm

Dat klopt inderdaad.
Stijn

Berichtdoor Jolijn » Wo 15 Mei 2013 5:30 pm

Hoi,

Als tijdens een brugdag (bv de vrijdag na hemelvaart) de wachtkring een wachtdienst organiseert, maar mijn praktijk beslist om toch open te zijn en ik wil graag verlof nemen tijdens die brugdag, moet ik dan verlof aanvragen of is dit niet nodig?

grtz
Jolijn

congresverlof

Berichtdoor kristof.peeters » Wo 6 Aug 2014 9:23 pm

De vraag zou eerder bij 'verlof' moeten horen en niet bij vakantie, maar ik zet het onder dit onderwerp.
ASO's hebben meestal recht op 5 dagen congresverlof bovenop de 20 dagen. Ik mailde naar het ICHO of ook wij als HAIO's hier recht op hebben en kreeg het antwoord dat dit niet het geval in het Sui-statuut. Nu zit ik medio november met een congres handelend over algemene geneeskunde te Ierland en ik vind het zonde een vierde van mijn jaarlijks verlof op te geven. Is dit niet dat ergens kan aangekaart worden, om naast de seminaries specifieke interesses van de HAIO aan te moedigen?
Indien zo, waar en hoe? En dat dit eventueel tegen september kan besproken worden is een utopie gok ik? :-)
kristof.peeters

Terug naar Algemene vragen